وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

جزئیات و مدارک لازم جهت دریافت کارت آمایش 12

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اعلام کرده است از تاریخ 1 دی (1396/10/1) انجام هرگونه خدامات اداری به پناهدگان افغانستانی منوط به ارائه کارت آمایش ١٢  است.

این طرح در دو مرحله:

1. نوبت‌دهی و

2. عکس‌برداری، انگشت‌نگاری، پرداخت هزینه‌ها، تحویل کارت‌های امایش 11 و اخذ کارت امایش 12 اجرا می‌شود.

مرحله نوبت‌دهی:

در این مرحله با مراجعه تبعه و یا از طریق پیامک و یا تماس تلفنی به اتباع افغانستانی دارای کارت امایش 11 جهت اخذ نوبت به دفتر کفالت مربوطه فراخوان داده می‌شود. در شهرستان‌هایی که دفتر کفالت وجود ندارد پناهندگان باید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت مراجعه نمایند.

در خانواده‌هایی که با تولد و یا ازدواج یک عضو جدید اضافه شده است و یا به علت ازدواج ، طلاق، مرگ و یا خروج از ایران یکی از اعضاء خانواده حضور ندارد، قبل از اخذ برگ نوبت‌دهی، به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت جهت تعین تکلیف مراجعه نمایند.

دارندگان کارت آمایش 10 ابتدا به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری و تبدیل کارت خود به برگه تردد با اعتبار 1396/9/30 می‌توانند در آمایش 12 شرکت کنند.

جهت اخذ برگ نوبت‌دهی، فقط سرپرست با همراه داشتن کارت امایش ١١ همه اعضای خانواده، به دفتر کفالت مراجعه نماید.

هزینه‌های آمایش 11

هزینه‌های آمایش ١٢ که به دفاتر کفالت اعلام شده است به شرح ذیل است:

١) مبلغ 55000 تومان (تعرفه صدور کارت آمایش ١٢ و هزینه خدمات)

٢) تعرفه خدمات شهری

نرخ تعرفه خدمات شهری، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر محل سکونت است و در اکثر استان‌ها مانند سال گذشته است و تغییری نکرده است .

بر اساس ابلاغیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران خانواده‌های:

1. خانواده‌های دارای بیماران خاص

2. خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج و معلول

3. افراد بی‌سرپرست

4. خانواده‌های زن‌سرپرست که فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد

5. خانوارهایی که سرپرست ازکارافتاده باشد و فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد

6. خانوارهایی که سرپرست مرد بالای 65 سال باشد و فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد

7. زنان بدون خانوار

از پرداخت عوارض خدمات شهری معاف هستند و خانواده‌های طلاب، شهداء، جانبازان و رزمندگان و خانواده‌های آسیب‌پذیر با ارائه مستندات به اداره اتباع از تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری بهرمند می‌شوند.

مرحله عکس‌برداری و انگشت‌نگاری:

پناهندگان طبق زمان و تاریخ مندرج در برگ نوبت‌دهی، به همراه تمام اعضای خانواده و کارت‌های امایش 11 به دفتر کفالت مراجعه نمایند. قبل از مراجعه انگشتان دست خویش را از وجود هرگونه رنگ، روغن، گریس و یا هر چیز دیگری که مانع انگشت‌نگاری شود پاک نمایید. از تمام اعضای خانواده عکس‌برداری و از اعضای بالای ده سال انگشت‌نگاری می‌شود.

مدارک لازم:

1. کارت آمایش 11 تمام اعضای خانواده

2. برگه نوبت‌دهی

3. کارت عابربانک جهت پرداخت هزینه‌ها

4. آدرس دقیق محل سکونت به همراه یکی از قبوض آب، برق، گاز یا تلفن منزل (جهت تأیید آدرس منزل)

5. دفترچه بیمه (خانوده‌هایی که بیمه هستند)

مرحله تحویل کارت امایش 11

در زمان تحویل مدارک و عکس‌برداری و انگشت‌نگاری و یا چند روز بعد کارت‌های جدید آمایش 12 تحویل می‌شود.

کارت‌های آمایش 12 تا 1397/3/31 دارای اعتبار  است.

سید فرید معصومی، فعال فرهنگی مهاجرین، در رابطه با صدور سایر کارت‌های مهاجرین نوشت: در مورد کارت کارگری، هزینه‌ها و زمان صدور آن بخش‌نامه‌ای از طرف اداره کل اشتغال اتباع خارجی صادر نشده است.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/2

منبع:خبرگزاری فارس (دسترسی در 1396/9/2)

دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی دارای اقامت دائم

به گزارش سرویس استانی اشتغال اتباع خارجی، بتول گندمی در هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد بهای خدمات شهری را همه‌ساله از افرادی که اقامت ماهانه موقت داشتند دریافت می‌کرده است. وی ادامه داد: اصلاحیه ما به مصوبه دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی که در سال 87 تصویب شده، این است که از افرادی که اقامت دائم دارند بهای خدمات شهری دریافت کنیم.

در جلسه شورای شهر مشهد مصوبه دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی که در سال 87 تصویب شده است اصلاح شد و این اصلاحیه با رأی حداکثر آراء به تصویب رسید. ماده واحده اصلاحی و تبصره الحاقی به شرح زیر است:

«ماده واحده اصلاحی: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای حفظ حقوق شهروندان، رعایت تعدیلات تورمی و هماهنگی با اقدامات اجرایی سایر کلان‌شهرهای کشور، بهای خدمات شهری را از کلیه اتباع خارجی شامل اتباع دارای اقامت ماهانه، اتباع دارای پروانه یک‌ساله، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و اتباع دارای پروانه طرح خانواری دریافت نماید.

تبصره الحاقی: تعرفه بهای خدمات فوق‌الاشاره همه‌ساله با توافق شهردار مشهد و اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی تعیین خواهد شد».

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/2

منبع:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دسترسی در 1396/9/2)