وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

اطلاعیه کارت کار اتباع افغانستانی استان البرز

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص دریافت کارت کار (پروانه کار) اتباع افغانستانی و عراقی استان البرز اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر نمود: به اطلاع آن دسته از اتباع افغانستانی و عراقی استان البرز دارای کارت کار موقت سال گذشته که در طرح تمدید کارت اقامت آمایش 12 اتباع افغانستانی و هویت 11 اتباع عراقی در سال 96 شرکت نموده و کارت خود را دریافت نمودهاند میرساند جهت دریافت کارت کار (پروانه کار) از تاریخ 1396/9/25 لغایت 1396/10/25 با در دست داشتن مدارک زیر به ادارات شهرستانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر اساس آدرس منطقه کار یا آدرس محل سکونت خود (براساس جدول زیر) مراجعه نمایند:

مدارک مورد نیاز :

1. ارائه کارت اقامت آمایش 12 و یک نسخه کپی از کارت آمایش 12

2. ارائه اصل کارت کار موقت سال گذشته جهت درج در پرونده تبعه

3. ارائه اصل فیش واریزی تمدید کارت کار (پروانه کار) به مبلغ 258.700 تومان به حساب 2174416008001 بانک ملی ایران در وجه خزانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز

4. ارائه 2 قطعه عکس تبعه مربوط به سال جاری

5. تکمیل فرم اطلاعات کارفرما و تبعه (افغانستانی/عراقی) به طور کامل با امضاء و اثر انگشت تبعه؛ امضاء و مهر کارفرما و تحویل اصل فرم مربوطه به انضمام یک نسخه کپی از آن

6. ارائه یک نسخه از ثبت‌نام بیمه‌نامه حوادث در سامانه hayateamn.ir جهت ضبط در پرونده تبعه

 

 جدول محل مراجعه اتباع افغانستانی و عراقی استان براساس آدرس منطقه کار و یا محل سکونت

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

مکان: استان البرز

زمان: 25 آذر تا 25 دی 1396

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/20

منبع:اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز (دسترسی در 1396/9/20)

صدور پروانه کار برای اتباع افغانستانی (از 14 آذر تا 30 دی)

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صدور پروانه کار برای اتباع افغانستان و عراق از 14 آذرماه سال جاری گفت: هزینه تمدید پروانه کار به مدت یک‌سال 258.700 هزار تومان و برای صدور پروانه کار مبلغ 360.000 هزار تومان است.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی افزود: زمان فراخوان تمدید نمی‌گردد و تمام اتباع خارجی می‌بایست برای ارائه مدارک لازم به ادارات شهرستان‌های مجاز اقامت خود (دو قطعه عکس پرسنلی و همراه داشتن اصل کارت کار قبلی) مراجعه و پروانه کار دریافت نمایند.

اقبالی تصریح کرد: زمان اجرای طرح از 14 آذرماه لغایت 30 دی‌ماه بوده و تمام ادارات کار و شهرستان‌های تابعه می‌بایست برای رصد و کنترل حسن اجرای طرح از طریق روسای شهرستان‌ها، حراست و بازرسان کار استان هماهنگی لازم به عمل آورند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/17

منبع:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دسترسی در 1396/9/17)

کمک یک‌میلیون‌دلاری چین به سازمان WFP‌ (برنامه جهانی غذا)

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، دیداری فی‌مابین آقای محمدی‌فر مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، ریاست محترم WFP (برنامه جهانی غذا) و سرپرست بخش اقتصادی سفارت کشور چین برگزار گردید. در این جلسه چک کمک نقدی به مبلغ 1 میلیون دلار جهت تهیه مواد غذایی به پناهندگان اتباع افغانستانی و عراقی ساکن مهمان‌شهرها به ریاست محترم نمایندگی WFP در ایران تحویل گردید.

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/17

منبع:وزارت کشور (دسترسی در 1396/9/17)

اطلاعیه دوره‌های آموزشی چرم‌دوزی (ویژه بانوان)

به اطلاع اتباع خارجی استان البرز می‌رساند:

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، موسسه فرهنگی و اجتماعی ایلیا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش چرم‌دوزی ویژه بانوان نموده است. داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به شرکت در این دوره‌ها جهت تکمیل فرم آموزشی و ثبت‌نام به موسسه ایلیا (واقع در مشکین‌دشت، خیابان اشرفی اصفهانی، بلوار جوادلو، خیابان بلال حبشی، پلاک 13) مراجعه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02636211928 تماس حاصل فرمایید.

مکان: کرج ـ مشکین‌دشت ـ خ اشرفی اصفهانی ـ بلوار جوادلو ـ خ بلال حبشی ـ پ 13.

شماره تماس: 02636211928

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/17

اطلاعیه دوره‌های آموزشی خیاطی (ویژه بانوان)

به اطلاع اتباع خارجی استان البرز می‌رساند:

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، موسسه فرهنگی و اجتماعی کیانا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش خیاطی ویژه بانوان نموده است. داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به شرکت در این دوره‌ها جهت تکمیل فرم آموزشی و ثبت‌نام به موسسه کیانا واقع در کرج ، 45 متری گلشهر ، چهار راه گلزار ، انتهای گلزار شرقی نبش کوچه مهر پ 217 مراجعه نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02633518936 تماس حاصل فرمایید.

 مکان: کرج ـ 45متری گلشهر ـ چهارراه گلزار ـ انتهای گلزار شرقی ـ نبش کوچه مهر ـ پ 217.

شماره تماس: 02633518936

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/17

منبع:اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز (دسترسی در 1396/9/17)

نمایشگاه افغانستان خاستگاه خورشید

نمایشگاه افغانستان خاستگاه خورشید

مکان: البرز ـ کرج ـ دانشگاه خوارزمی ـ سالن شماره 2 ـ دانشکده ادبیات و علوم انسانی.

زمان: 18 تا 22 آذر 1396

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/15

منبع:‌ کانال همدل (دسترسی در 1396/9/15)

جزئیات و مدارک لازم جهت دریافت کارت آمایش 12

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اعلام کرده است از تاریخ 1 دی (1396/10/1) انجام هرگونه خدامات اداری به پناهدگان افغانستانی منوط به ارائه کارت آمایش ١٢  است.

این طرح در دو مرحله:

1. نوبت‌دهی و

2. عکس‌برداری، انگشت‌نگاری، پرداخت هزینه‌ها، تحویل کارت‌های امایش 11 و اخذ کارت امایش 12 اجرا می‌شود.

مرحله نوبت‌دهی:

در این مرحله با مراجعه تبعه و یا از طریق پیامک و یا تماس تلفنی به اتباع افغانستانی دارای کارت امایش 11 جهت اخذ نوبت به دفتر کفالت مربوطه فراخوان داده می‌شود. در شهرستان‌هایی که دفتر کفالت وجود ندارد پناهندگان باید به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت مراجعه نمایند.

در خانواده‌هایی که با تولد و یا ازدواج یک عضو جدید اضافه شده است و یا به علت ازدواج ، طلاق، مرگ و یا خروج از ایران یکی از اعضاء خانواده حضور ندارد، قبل از اخذ برگ نوبت‌دهی، به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت جهت تعین تکلیف مراجعه نمایند.

دارندگان کارت آمایش 10 ابتدا به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی محل سکونت مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری و تبدیل کارت خود به برگه تردد با اعتبار 1396/9/30 می‌توانند در آمایش 12 شرکت کنند.

جهت اخذ برگ نوبت‌دهی، فقط سرپرست با همراه داشتن کارت امایش ١١ همه اعضای خانواده، به دفتر کفالت مراجعه نماید.

هزینه‌های آمایش 11

هزینه‌های آمایش ١٢ که به دفاتر کفالت اعلام شده است به شرح ذیل است:

١) مبلغ 55000 تومان (تعرفه صدور کارت آمایش ١٢ و هزینه خدمات)

٢) تعرفه خدمات شهری

نرخ تعرفه خدمات شهری، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر محل سکونت است و در اکثر استان‌ها مانند سال گذشته است و تغییری نکرده است .

بر اساس ابلاغیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران خانواده‌های:

1. خانواده‌های دارای بیماران خاص

2. خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج و معلول

3. افراد بی‌سرپرست

4. خانواده‌های زن‌سرپرست که فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد

5. خانوارهایی که سرپرست ازکارافتاده باشد و فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد

6. خانوارهایی که سرپرست مرد بالای 65 سال باشد و فرزند پسر بالای 18 سال نداشته باشد

7. زنان بدون خانوار

از پرداخت عوارض خدمات شهری معاف هستند و خانواده‌های طلاب، شهداء، جانبازان و رزمندگان و خانواده‌های آسیب‌پذیر با ارائه مستندات به اداره اتباع از تخفیف در پرداخت عوارض شهرداری بهرمند می‌شوند.

مرحله عکس‌برداری و انگشت‌نگاری:

پناهندگان طبق زمان و تاریخ مندرج در برگ نوبت‌دهی، به همراه تمام اعضای خانواده و کارت‌های امایش 11 به دفتر کفالت مراجعه نمایند. قبل از مراجعه انگشتان دست خویش را از وجود هرگونه رنگ، روغن، گریس و یا هر چیز دیگری که مانع انگشت‌نگاری شود پاک نمایید. از تمام اعضای خانواده عکس‌برداری و از اعضای بالای ده سال انگشت‌نگاری می‌شود.

مدارک لازم:

1. کارت آمایش 11 تمام اعضای خانواده

2. برگه نوبت‌دهی

3. کارت عابربانک جهت پرداخت هزینه‌ها

4. آدرس دقیق محل سکونت به همراه یکی از قبوض آب، برق، گاز یا تلفن منزل (جهت تأیید آدرس منزل)

5. دفترچه بیمه (خانوده‌هایی که بیمه هستند)

مرحله تحویل کارت امایش 11

در زمان تحویل مدارک و عکس‌برداری و انگشت‌نگاری و یا چند روز بعد کارت‌های جدید آمایش 12 تحویل می‌شود.

کارت‌های آمایش 12 تا 1397/3/31 دارای اعتبار  است.

سید فرید معصومی، فعال فرهنگی مهاجرین، در رابطه با صدور سایر کارت‌های مهاجرین نوشت: در مورد کارت کارگری، هزینه‌ها و زمان صدور آن بخش‌نامه‌ای از طرف اداره کل اشتغال اتباع خارجی صادر نشده است.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/2

منبع:خبرگزاری فارس (دسترسی در 1396/9/2)

دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی دارای اقامت دائم

به گزارش سرویس استانی اشتغال اتباع خارجی، بتول گندمی در هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد بهای خدمات شهری را همه‌ساله از افرادی که اقامت ماهانه موقت داشتند دریافت می‌کرده است. وی ادامه داد: اصلاحیه ما به مصوبه دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی که در سال 87 تصویب شده، این است که از افرادی که اقامت دائم دارند بهای خدمات شهری دریافت کنیم.

در جلسه شورای شهر مشهد مصوبه دریافت بهای خدمات شهری از اتباع خارجی که در سال 87 تصویب شده است اصلاح شد و این اصلاحیه با رأی حداکثر آراء به تصویب رسید. ماده واحده اصلاحی و تبصره الحاقی به شرح زیر است:

«ماده واحده اصلاحی: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای حفظ حقوق شهروندان، رعایت تعدیلات تورمی و هماهنگی با اقدامات اجرایی سایر کلان‌شهرهای کشور، بهای خدمات شهری را از کلیه اتباع خارجی شامل اتباع دارای اقامت ماهانه، اتباع دارای پروانه یک‌ساله، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و اتباع دارای پروانه طرح خانواری دریافت نماید.

تبصره الحاقی: تعرفه بهای خدمات فوق‌الاشاره همه‌ساله با توافق شهردار مشهد و اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی تعیین خواهد شد».

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/9/2

منبع:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دسترسی در 1396/9/2)