وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

دبستان دخترانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ویژه اتباع خارجی) در مشهد افتتاح شد!

 به گزارش سرویس آموزشی اشتغال اتباع خارجی، با حضور 13 تن از سفرا و نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان مقیم تهران آموزشگاه ویژه اتباع خارجی در مشهد به بهره‌برداری رسید.

دبستان دخترانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یک هزار و 800 مترمربع  زیر بنا، دارای 12 کلاس مجهز به فناوری‌های نوین آموزشی است.

این مدرسه در مدت 5 ماه توسط کمیساریای عالی پناهندگان (UNHCR) وابسته به سازمان ملل متحد و اداره کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس خراسان رضوی متناسب با استانداردهای روز دنیا در حاشیه شهر مشهد، واقع در محله پنج‌تن، ساخته شده است.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/31

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/4/31)

کارگروه فرهنگی اجتماعی اتباع خارجی استان سمنان راه‌اندازی شد!

سید امیر علوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان، گفت: کارگروه ساماندهی فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجران خارجی خوشبختانه در استان سمنان ایجاد شده است و در دو حوزه، نخست اجرای بخش‌نامه‌های کشوری و سپس اخذ تصمیمات درون‌استانی، فعالیت دارد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات قرآن ویژه اتباع خارجی در استان سمنان خبر داد و گفت: این مسابقات در مردادماه 1396 برگزار می‌شود.

علوی در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: طی بازدید از مهمان‌شهر مهاجران استان سمنان برای راه‌اندازی خانه‌های قرآنی یا کانون قرآن و عترت ویژه پناهندگان ساکن این مهمان‌شهر و همچنین فعالیت‌های قرآنی در قالب برگزاری همایش برای هیئت‌های مذهبی پناهندگان استان، برگزاری مراسم ویژه ماه محرم و صفر و شناسنامه‌دار کردن این هیئت‌ها اقداماتی صورت خواهد گرفت.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/28

منبع:وزارت کشور (دسترسی در 1396/4/28)

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی مدارس اصفهان آغاز شد!

مهدی سلیمانی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان، گفت: برای سومین سال متوالی پذیرش از دانش‌آموزان اتباع خارجی بدون اقامت معتبر در استان اصفهان آغاز شد.

سلیمانی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته 7 هزار نفر از اتباع خارجی برگ حمایت تحصیلی دریافت کردند، افزود: مهاجران اتباع بیگانه برای ثبت‌نام و دریافت برگه از دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال و ارائه به مدارس تا 15 مرداد (اسد) فرصت دارند.

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان نوشت: گروه دوم که در سرشماری اتباع بدون مدرک اقامتی شرکت کرده‌اند تا 31 تیر (سرطان)  مهلت دارند تا به تهیه برگه سنجش سلامت که برای اولین بار انجام می‌شود اقدام کنند.

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/24

منبع:خبرگزاری فارس (دسترسی در 1396/4/24)

اعلام آمادگی ایران برای سه‌ساله‌شدن اعتبار کارت آمایش و پاسپورت مهاجرین افغانستانی

احمد محمدی‌فر، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران، گفت: طی مذاکره با دولت افغانستان در راستای تمدید کارت آمایش و گذرنامه از یک‌سال به سه‌سال مشکلی نداریم، چرا که بر اساس ضوابط وقوانین صورت می‌گیرد، اما مشکل ما افراد غیرمجازی هستند که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: صدور ویزای اربعین برای افراد دارای کارت آمایش به صورت جدی در دستورکار قرار دارد و مقدمات انجام‌ شده و همانند سال گذشته با ایجاد شرایط نزدیک به ۸۰ هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کردند و همچنین در صورتی که سفارت عراق بپذیرد در زمینه افرادی که دارای پاسپورت دست‌نویس هستند اقدام خواهیم کرد.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/24

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان (دسترسی در 1396/4/24)

فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تابعیت ایران می‌گیرند!

احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ایران،  گفت: در جلسه  کمیسیون فرهنگی مجلس طرح «اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» بررسی شد و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: براساس مصوبه امروز (1396/4/21) کمیسیون فرهنگی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای کسب تابعیت ایرانی دیگر نیاز به سلب تابعیت پیشین خود از طریق پدر را ندارند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/21

منبع:خبرگزاری فارس (دسترسی در 1396/4/21)

اطلاعیه تحصیلی 1396

به اطلاع دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌رساند جهت تجدید معرفی‌نامه تحصیلی سنوات گذشته و همچنین دریافت معرفی‌نامه تحصیلی جدید (برای دانش‌آموزان فاقد مدرک) می‌توانند در تاریخ‌های ذیل به دفترهای کفالت مراجعه کنند.

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/19

منبع:‌ مشاهده شخصی

نشانی و شماره تماس دفترهای کفالت در استان البرز

نشانی و شماره تماس دفترهای کفالت در استان البرز

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/19

منبع:‌ مشاهده شخصی

تدوین سند فرهنگی ـ اجتماعی اتباع خارجی با همکاری دستگاه‌های مرتبط

محمدرضا خباز، استاندار سمنان، با توجّه به اهمیت سوادآموزی و آموزش اتباع خارجی گفت: سند فرهنگی ــ اجتماعی اتباع خارجی با همکاری دستگاه‌های مرتبط تا پایان امسال تدوین می‌شود.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان با عنایت به اهمیت سوادآموزی و آموزش اتباع خارجی طبق دستور مقام رهبری تأکید کرد: سند توسعه فرهنگی ــ اجتماعی اتباع خارجی  تدوین  و به مشارکت اتباع خارجی در آموزش با همکاری اداره کل اتباع استانداری توجه شود.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/18

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/4/18)

توافق‌نامه آژانس پناهندگان سازمان ملل و ریلیف اینترنشنال برای کمک به پناهندگان

مصادف با روز جهانی پناهنده (30 خرداد)، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و ریلیف اینترنشنال (رفاه بین‌الملل) به منظور ارتقا همکاری در زمینه کمک‌رسانی به پناهندگان افغانستانی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند. زمینه‌های اصلی همکاری بین دو دفتر در حوزه‌های هماهنگی کلی و موضوعی، راه‌حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی، اطلاع‌رسانی، حمایت، آموزش، بهداشت، معیشت، فعالیت‌های مبتنی بر وجه نقد، آمادگی و پاسخ‌گویی به شرایط بحران‌، ظرفیت‌سازی شرکا و ارزیابی نیازهای افراد با نیازهای خاص می‌باشد.

این تفاهم‌نامه به مدت دو سال معتبر است و به طور مشترک توسط نماینده کمیسر عالی در ایران، آقای سیوانکا دانا پالا و خانم آزاده حسنی، مدیر کشوری ریلیف اینترنشنال در ایران، در دفتر کمیساریا در تهران امضا شد.


اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/4/6

منبع:کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (دسترسی در 1396/4/6)