وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

تعرفه‌های جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی تعیین شد!

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار با اعلام تعرفه جدید صدور و تمدید پروانه کار اتباع خارجی گفت: در قانون بودجه سال جدید تعرفه صدور پروانه کار اتباع خارجی 3/600/000 ریال و تعرفه تمدید پروانه کار 2/587/000  ریال در سراسر کشور تعیین شد.

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/30

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/2/30)

سرشماری اتباع خارجی تا 26 خرداد 96

محمد عجمی، مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی خراسان رضوی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سرشماری اتباع خارجی غیرمجاز که از پنجم اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است فقط تا 26 خرداد ماه امسال ادامه دارد. وی تصریح کرد: این طرح پس از تاریخ مذکور به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود چرا که بعد از آن بلافاصله طرح تمدید کارت‌های آمایش دوازدهم آغاز می‌شود.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/23

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/2/23)

حق برخورداری اتباع خارجی از خدمات تأمین اجتماعی از بدو شروع کار!

حسین جودکی، مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی، در دیدار با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس گفت: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع کار حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند.

جودکی افزود: اتباع خارجی که بصورت خویش‌فرما در یکی از مشاغل مشمول قانون تأمین اجتماعی فعالیت دارند و دارای پروانه یا کارت کار معتبر باشند، می‌توانند طبق شرایط مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه‌پردازی خود اقدام کنند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/23

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/2/23)

مرکز بهداشت پیامبر اعظم (ص) ویژه اتباع خارجی در رفسنجان افتتاح شد!

مرکز بهداشت پیامبر اعظم (ص) ویژه اتباع با اعتبار 407 میلیون تومان در رفسنجان به بهره‌برداری رسید. به گزارش اشتغال اتباع خارجی، با حضور رئیس دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان کرمان، نمایندگانی از کمیساریای عالی پناهندگان، اداره افتتاح مرکز بهداشت، ویژه اتباع کل اتباع و مهاجرین خارجی و وزارت بهداشت و درمان این مرکز بهداشت به طور رسمی افتتاح شد.

اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این مجموعه 506 مترمربع مساحت و 300 مترمربع زیربنا دارد. وی افزود: هزینه به‌کاررفته در ساخت مرکز بهداشت پیامبر اعظم (ص) حدود 407 میلیون تومان بود، که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان در مرحله اول 250 میلیون تومان برای ساخت و مرحله دوم 35 میلیون تومان برای  تجهیز مشارکت کرده است. وی بیان داشت: 30 هزار مهاجر در خانه‌های بهداشت شهرستان رفسنجان پرونده دارند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/14

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/2/14)

ساختمان جدید واحد عملیاتی کمیساریای عالی سازمان ملل در اصفهان افتتاح شد!

در روز چهارم اردیبهشت‌ماه، مراسم افتتاحیه ساختمان جدید دفترعملیاتی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با حضورآقای سیوانکا داناپالا نماینده کمیساریا برگزار شد. شهردار محترم استان، نماینده وزارت امور خارجه، مدیر محترم اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان و تعدادی از شرکای کمیساریا در این مراسم حضور داشتند که همگی حمایت خود را از فعالیت های کمیساریا دراستان اعلام کردند.

تأسیس یک دفتر در راستای سطح واحد عملیاتی در اصفهان گام مهم دیگری در بهبود و گسترش فعالیت‌های کمیساریا در این استان است. مکان دفتر جدید دسترسی پناهندگان به دفتر کمیساریا را  آسان‌تر کرده و در عین حال برای همکاران کمیساریا فضای مناسب‌تری را در جهت خدمت به جامعه پناهندگان در اصفهان فراهم می‌کند. در روز افتتاحیه رسمی ساختمان جدید واحد عملیاتی دو مراسم مهم افتتاحیه دیگر نیز در استان صورت گرفت؛ کمیساریا و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی یک مدرسه 12کلاسه برای دانش‌آموزان افغانستانی و ایرانی و یک خانه بهداشتی واقع در یک محله با جمعیت پناهنده بالا را در استان افتتاح نمودند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/13

منبع:کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (دسترسی در 1396/2/13)

 

کارگاه رایگان مهارت‌های زندگی

کارگاه رایگان مهارت‌های زندگی

موضوع: مهارت تفکر خلاق و انتقادی

مکان: اتوبان شهر ری ـ ورامین ـ عوارضی قرچک ـ خدمات اداری گل‌تپه (اردوگاه گل‌تپه).

زمان: 15 اردیبهشت 1396 (ساعت 10 تا 12)

مدرس افغانستانی: راحله میرزایی

نحوه ثبت‌نام: تماس با 09395248771 یا ارسال مشخصات به شناسه (@moshaver_afg)

 

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/13

منبع:‌ کانال مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره پناهندگان (دسترسی در 1396/2/13)

سفیر افغانستان در ایران: سفر به «کابل» برای اخذ تذکره و پاسپورت الکترونیکی ضروری است!

خبرگزاری تسنیم: یعنی همچنان برای اخذ شناسنامه [تذکره] باید به مرکز حوزه یعنی کابل رفت؟

نصیر احمد نور [سفیر افغانستان در ایران]: بله، تا این لحظه که غیر از این نبوده و قرار نیست فعلا صدور گذرنامه الکترونیکی در سفارت‌ها و کنسولگری‌ها در ایران انجام شود. البته در حال حاضر اخذ شناسنامه به شکل غیابی و با حضور وکیل هر مهاجر در افغانستان میسر است اما صدور گذرنامه‌ها و تجهیز کنسولگری‌ها به ماشین‌های چاپ الکترونیکیِ گذرنامه حقیقتاً امکان‌پذیر نیست.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/11

منبع:خبرگزاری تسنیم (دسترسی در 1396/2/11)

کمپین مددخواهی برای بیماران نیازمند مهاجر (کودکان افغانستانی)

با عضویت در گروه و کانال تلگرامی ”کمپین مددخواهی برای بیماران نیازمند مهاجر“ می‌توانید به هم‌وطنان بیمار نیازمند کمک رسانید. مدیران (admins) این گروه تلگرامی پس از شناسایی هم‌وطنان بیمار نیازمند (کودکان افغانستانی) عکس‌ها و مدارک پزشکی و شماره تماس و آدرس بیمارستان و ... را توی گروه و کانال هم‌رسانی می‌کنند. سپس هزینه درمان به سهمیه‌های 10.000 تومانی تقسیم می‌شود. هر یک از اعضای می‌توانند یک تا چند سهمیه 10.000 تومانی را به شماره کارت بانکی واریز ‌کنند. سرانجام مدیران گروه همه پول‌ها را به بیمار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم در این گروه و کانال عضو شوید. اگر بیمار نیازمند نیز می‌شناسید، به مدیران این گروه معرفی کنید.

 Telegram Channel: @MadadKhahi95

Instagram: @MadadKhahi95

لینک گروه ”کمپین مددخواهی برای بیماران نیازمند مهاجر“

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/2/11

منبع:کانال  و گروه کمپین مددخواهی برای بیماران نیازمند مهاجر (دسترسی در 1396/2/11)