وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

ثبت‌نام نهایی اربعین در دفترهای کفالت

شرایط و نحوه ثبت‌نام مراسم اربعین

 روابط عمومی کانون انجمن‌‏های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در اطلاعیه‌ای در رابطه با نحوه ثبت‌نام اتباع خارجی نوشت: بنا به مراتب زائرین به نکات ذیل توجه فرمایند:

1. ثبت‌نام نهایی اعزام به راه‌پیمایی اربعین از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 1396/7/23 در تمام دفاتر کفالت ایران آغاز می‌شود و در ساعت 14 روز پنجشنبه 1396/8/5 پایان خواهد یافت.

2. ثبت‌نام نهایی صرفاً برای زائرینی انجام خواهد پذیرفت که با حضور در دفتر کفالت مربوطه در طرح پیش‌ثبت‌نام ثبت درخواست نموده‌اند.

3. اضافه نمودن افراد خانوار برای اعزام به مراسم اربعین مشروط بر دارا بودن مدرک معتبر و ثبت مشخصات آنان در سامانه مجاز است؛ حداکثر مهلت برای این اقدام  مورخ 1396/7/30 است و کم نمودن اعضا خانوار در ثبت‌نام نهایی نیز قابل انجام است و  پس از ثبت‌نام نهایی کم یا اضافه نمودن افراد قابل اجرا  نخواهد بود.

4. زائرین تبعه افغانستانی صرفاً از طریق دفترچه اقامت و رواید عراق امکان تشرف به مراسم اربعین را خواهند داشت؛ مرز خروجی زوار صرفاً مرز شلمچه تعیین شده است.

5. زائرین محترمی که سال گذشته دفترچه اقامت به اعتبار 3 سال دریافت نموده‌اند نیازی به دفترچه نداشته و لذا دریافت هزینه صدور دفترچه از آنان دریافت نخواهد شد.

6. هر خانوار یک دفترچه دریافت و مشخصات همراهان در دفترچه قید می‌گردد. لذا هر خانوار صرفاً هزینه یک دفترچه اقامت را می‏‌باید پرداخت نماید.

7. چنانچه براساس دستورالعمل ابلاغی به دفاتر کفالت بابت عضوی از خانوار دفترچه مجزا صادر شود، هزینه دفترچه دریافت می‌شود.

8. دفترچه اقامت و روادید اربعین از مورخ 1 الی 15 آبان توسط دفاتر کفالت محل ثبت‌نام تحویل داده خواهد شد. طبق ابلاغ وزارت کشور ایران تحویل دفترچه‌های اقامت به زوار مستلزم اخذ مدرک شناسایی خواهد بود.

هزینه‌های اعزام به اربعین

9. طبق اعلام ستاد اربعین اتباع خارجی هزینه‌های اعزام به مراسم اربعین سال 1396+ عبارت است از:

1/9.  هزینه تشرف دریافت معادل ریالی 40 دلار بابت هزینه ویزای عراق بر اساس نرخ تبدیل اعلامی هر روز سامانه سماح

2/9.  هزینه بیمه حوادث 188.000 ریال

3/9. هزینه بیمه هلال احمر 62.000 ریال

4/9. حق‌العمل دفاتر کفالت و سازمان حج و زیارت 130.800 ریال

توضیح: هزینه اعزام به مراسم اربعین به احتمال زیاد در هر روز با روزهای قبل و بعد متفاوت است، زیرا هزینه مزبور دارای 2 جزء است: الف. نرخ متغیر تبدیل معادل 40 دلار ارز (نرخ تبدیل دلار به ریال که احتمالا روزانه تغییر می‌نماید) ب: نرخ ثابت بیمه، هلال احمر و حق‌العمل دفاتر کفالت و سازمان حج و زیارت مشتمل بر 380.800 ریال

10. دارندگان گذرنامه الکترونیک دارای اقامت معتبر باید سر وقت برای دریافت رواید به سفارت  عراق در تهران مراجعه نمایند.

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/7/26

منبع:خبرگزاری فارس (دسترسی در 1396/7/26)

بازی دوستانه بین تیم‌های فوتبال منتخب مهاجرین افغانستان و هنرمندان ایران

به گزارش پورتال رسمی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، تیم‌های فوتبال مهاجر و هنرمندان ایران در دیداری دوستانه در ورزشگاه تختی تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به همت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با مساعدت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مقرر شد در یک بازی دوستانه، تیم فوتبال مهاجر متشکل از منتخب پناهندگان و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در روز جمعه 28 مهرماه از ساعت 16 در زمین چمن شماره یک ورزشگاه تختی تهران مقابل تیم فوتبال هنرمندان ایران به میدان بیاید.

در این راستا دومین جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی برگزاری این مسابقه فوتبال در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران به ریاست مدیرکل اتباع و با حضور معاون و کارشناسان این اداره کل و خبرنگاران و کارشناسان زبده ورزشی برگزار و مقرر شد نشست خبری و مطبوعاتی برای این مسابقه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شود.

گفتنی است سرمربی‌گری تیم مهاجر به عهده حسن روشن پیش‌کسوت فوتبال و باشگاه استقلال و تیم ملی می‌باشد، که طی حکمی از سوی سید مجتبی فاطمی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، به این سمت منصوب شد و علی نظری جویباری نیز سرپرست نمادین تیم پناهندگان است.

 

مکان: ورزشگاه تختی تهران (چمن شماره یک).

زمان: 28 مهر 1396 (ساعت 16)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/7/26

منبع:اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران  (دسترسی در 1396/7/26)

آغاز طرح آمایش 12 (اصفهان)

به اطلاع تمام اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت اقامت موقت (آمایش 11، هویت 10 و برگه‌های تردد بدل از کارت) می‌رساند برای شرکت در آمایش 12 و دریافت کارت‌های جدید تا تاریخ 1396/9/30 فرصت دارند به دفتر خدمات اتباع خارجی (کفالت) که در آن دارای پرونده می‌باشند مراجعه نمایند.

توجه به نکات زیر برای شرکت در آمایش ضروری است:

1. برای اخذ نوبت، سرپرست خانوار بایستی با در دست داشتن مدارک اقامتی اعضای خانوار به دفتر خدمات اتباع خارجی مربوطه مراجعه نماید.

2. براساس زمان نوبت اعلام شده در برگه نوبت‌دهی، سرپرست و تمامی اعضای خانوار به دفتر خدمات اتباع خارجی مربوطه مراجعه نمایند.

3. در صورتی که در خانوار از سال گذشته تاکنون تولد، ازدواج، طلاق، فوت و یا انتقال از سایر استان‌ها و یا درون استانی انجام شده و نسبت به اعلام آن اقدام نشده است ضرورت دارد ابتدا سرپرست خانوار به اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری مراجعه نماید.

با عنایت به اینکه اعتبار کارت آمایش 11 اتباع افغانستانی و کارت هویت 10 اتباع عراقی در تاریخ 1396/9/30 پایان می‌یابد و پس از تاریخ مذکور ارائه هرگونه خدمات در کشور منوط به داشتن کارت آمایش 12 می‌باشد، لذا ضرورت دارد مشمولین طرح، نسبت به دریافت کارت جدید خود در اسرع وقت اقدام نمایند.

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/7/20

منبع:اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان (دسترسی در 1396/7/20)

مقدمات آمایش 12 در استان البرز

به اطلاع اتباع و مهاجرین خارجی دارای کارت آمایش و هویت در استان البرز می‌رساند مقدمات آمایش 12 فراهم شده است و در روزهای آتی نسبت به جزئیات طرح، کیفیت حضور در دفاتر کفالت و مدارک مورد نیاز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/7/4

منبع:اداره اتباع استان البرز (دسترسی در 1396/7/4)

کارت آمایش 11 تا پایان آذر 1396 معتبر است!

کارت‌های آمایش 11 اتباع افغانستانی تا تاریخ 1396/9/30 معتبر است.

روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/7/4

منبع:وزارت کشور (دسترسی در 1396/7/4)