وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

سامانه استعلام و اخذ کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر چیست؟

اتباع و شرکت‌های خارجی برای ثبت‌نام در سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور باید دارای کد فراگیر باشند. این کد همانند شماره ملی است. برای ثبت اطلاعات و دریافت کد فراگیر باید وارد سامانه tax.gov.ir  شده و از صفحه ویژه کد فراگیر استفاده نمایید.

 

آیا دارندگان کارت آمایش به منظور ثبت‌نام شماره اقتصادی نیاز به دریافت کد فراگیر دارند؟

اتباع خارجی که کارت آمایش دارند برای ثبت‌نام شماره اقتصادی، نیازی به دریافت کد فراگیر ندارند و می‌توانند از عدد 8رقمی شماره اختصاصی به عنوان کد فراگیر استفاده کنند.

 

اتباع خارجی به منظور دریافت کد فراگیر چه اقدامی می‌بایست انجام دهند؟

اتباع خارجی جهت دریافت کد فراگیر باید به سامانه اصلی سازمان امور مالیاتی کشورtax.gov.ir) ) مراجعه نمایند و در قسمت اطلاعات مالیاتی مرتبط، روی استعلام و اخذ کد فراگیر اتباع خارجی کلیک نمایند. سپس در صفحه بازشده، در قسمت لینک‌های مرتبط برای دریافت کد فراگیر اتباع خارجی حقیقی، روی سامانه ثبت‌نام کد فراگیر ویژه اتباع خارجی، و برای دریافت کد فراگیر برای اتباع خارجی حقوقی روی سامانه ثبت‌نام کد فراگیر ویژه شرکت‌های خارجی کلیک نمایند. در صفحه وارد شده، پس از ورود و ثبت اطلاعات مورد نیاز، کدی به عنوان کد پیگیری به مودی داده می‌شود. دقت شود این کد کد فراگیر شما نیست. از این کد پیگیری، جهت پیگیری صدور کد فراگیر خود در مراجعات بعدی باید استفاده نمایید. لذا این کد رهگیری را در جای أمنی یادداشت نمایید.

 

اطلاعات خود را در ثبت‌نام کد فراگیر به اشتباه وارد نموده‌ام، اما کد فراگیر دریافت کرده‌ام؛ آیا امکان ویرایش وجود دارد؟

متاسفانه در صورت وجود اشتباه در اطلاعات اولیه امکان تغییر اطلاعات بسیار مشکل خواهد بود. برای اینکار مجدد با اطلاعات صحیح ثبت‌نام کد فراگیر را انجام دهید.

لینک‌‌های مرتبط:

سامانه ثبت‌نام کد فراگیر ویژه اتباع خارجی
 
سامانه ثبت‌نام کد فراگیر ویژه شرکت‌های خارجی

رهگیری کد فراگیر اتباع خارجی یا شرکت‌های خارجی

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1395/6/11

منبع:سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی (دسترسی در 1395/6/11)

نظرات 16 + ارسال نظر
سمیرا موسوی 26 اسفند 1398 ساعت 14:37

سلام من پاسپورت دارم. و کد فراگیر 8رقمی رو گرفتم. الان می‌خوام خونه به نامم بزنم. باید این کد رو به جای کد ملی بزنم که خونه به نامم ثبت بشه تو سیستم؟؟؟؟

اطلاعی ندارم.

صفورا شعبانی 26 فروردین 1397 ساعت 17:43

سلام من برای یکی از مشتریانم به نام آقای رحمانی کد اتباعگرفته ام ولی متاسفانه شماره پیگیری را فراموش کرده ام وقتی میخوام مجدد ثبت نام کنم پیغام میده
شما قبلا درخواست تخصیص کد فراگیر داده اید و شماره رهگیری دریافت نموده اید. لطفا تا اتمام فرایند شماره رهگیری قبلی از ثبت نام مجدد پرهیز نمایید.باید چکار کنم ممنون میشم جواب بدین

متأسفانه نمی‌دانم.

arn 27 اسفند 1396 ساعت 09:57

من کد را دریافت کردم ولی کد را فراموش کردم

مسعود 16 اسفند 1396 ساعت 17:27

جهت اخد کد فراگیر به این سایت مراجعه نمایید
irsherkat.ssaa.ir
خودم از همین سایت گرفتم

سپاس فراوان!

alii 11 بهمن 1396 ساعت 15:00

سلام نمیدونم هنوز اینجا فعاله یا نه
ولی من کد اختصاصیه کارتمو که وارد میکنم
میگه خطایی رخ داده
ولی کد داداشم درسته و اطلاعاتش
میاد میخوام برای کنکور ثبت نام کنم
ولی مرحله بدون کدش
کلی چیز اضافه داره که نمیدونم چیکارش کنم
میشه کمکم کنید خیلی زود فق
مرسی اه

سلام. بنده اطلاع چندانی ندارم. سایت سجنش (بخش اتباع) مراجعه کنید. شاید پاسخ پرسش‌تان را بیابید.

قنبر 7 اردیبهشت 1396 ساعت 11:14

سلام من به سامانه برای ګرفتن کد فراګیر رفتم اما اینجا شماره مالیاتی و کد میخواهد من تهران شرق هستم چه کدی باید بزنم

سلام
تا جایی که بنده اطلاع دارم، اگر کارت آمایش دارید، نیازی به ثبت‌نام ندارید بلکه می‌توانید از شماره اختصاصی‌تان به عنوان کد فراگیر استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر کامنت‌ها را بخوانید.

کدفراگیر

ghani 15 دی 1395 ساعت 11:05

با سلام این شماره مالیاتی از کجا بگیرم وکلاس پرونده مالیاتی همچنین لطفا من راهنمایی کنید

سلام
متأسفانه اطلاعی‌ ندارم. همین پست را به علاوه نظرات پای آن را بخوانید.

saba 4 آذر 1395 ساعت 18:51

سلام من کد ۸ رقمی رو امشب دریافت کردم اما این کد را از http://irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PervasiveCodeAllocation.aspx?Id=17 دریافت کردم

آیا نیاز هست که دوباره در سایت دیگری هم ثبت نام کنم؟ مثل
http://e4.tax.gov.ir/Pages/action/show/13

ممنون

نبی زاده 3 آذر 1395 ساعت 17:21

سلام.دوستانی که کد 8 رقمی از کافی نت یا خودشون در منزل دریافت کردن لطفا بگید کد مذکور همون public number هست یا نه؟

اگر دوستی پاسخ سؤال این دوست رو می‌دونه جواب بده.

نبی زاده 2 آذر 1395 ساعت 00:11

باسلام.هموطنان توجه کنید اگر خوتان میخواهید ثبت نام را انجام دهید حتما به این ادرس مراجعه و اطلاعات خودرا ثبت کنید که شماره واحد مالیاتی لازم نیس.
http://irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PervasiveCodeAllocation.aspx?Id=17

مهدی 13 آبان 1395 ساعت 07:55

باسلام.میخواستم بدانم برای گرفتن کد فراگیر برای پاسپورت باید به کجا مراجعه کنم؟

سلام
همین پست را و نظرهای زیر آن را مطالعه کنید.

مهدی رضای 11 مهر 1395 ساعت 13:39

با سلام من پاسپورت دارام وقتی پاسپورتم گذشته میتونم کد بیکیرم حسابی بانکی منو بسته میکیره باید کد داشته باشی

سلام دوست عزیز
بنده اطلاعی ندارم. پیشنهاد می‌کنم از همان بانک راهنمایی بخواهید. همچنین به لینک زیر سری بزنید.
http://e4.tax.gov.ir/pages/action/faq/3

هادی 14 شهریور 1395 ساعت 10:03

سلام. ببخشید این قسمت شماره واحد مالیاتی و کلاسه پرونده مالیاتی چیکار کنیم؟
این آدرس هایی که دادین چیزی ننوشته در موردش.

سلام
اگر کارت آمایش دارید، نیازی به ثبت‌نام ندارید. بلکه می‌توانید از شماره اختصاصی‌تان به عنوان کد فراگیر استفاده کنید. همچنین کامنت‌های زیر همین پست را مطالعه کنید. به لینک زیر هم سری بزنید.

http://e4.tax.gov.ir/pages/action/faq/3/46

حسنی 13 شهریور 1395 ساعت 11:42

اگر کارت امایش 11 دارید شماره کارت همان کد فراگیر شماست. اگر پاسپورت دارید باید ثبتنام کنید ولی چون کد مالیاتی ندارید باید برای کد رهگیری به این سایت مراجعه کنید
http://irsherkat.ssaa.ir/Design/RqstAdmission/PervasiveCodeAllocation.aspx?Id=17

سید محمد ظاهر 11 شهریور 1395 ساعت 12:46 http://muhammadi.org

با سلام
جدیدا در این سایت دو ایتم دیگر اضافه کرده است با این آیتمها چه کنیم
شماره واحد مالیاتی:
کلاسه پرونده مالیاتی:

سلام
اگر کارت آمایش دارید، نیازی به ثبت‌نام ندارید بلکه می‌توانید از شماره اختصاصی‌تان به عنوان کد فراگیر استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید.

http://e4.tax.gov.ir/Pages/action/show/13

http://e4.tax.gov.ir/pages/action/faq/3

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد