وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

کتاب ”کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران ــ در قالب تصویر“

در 19 آذر ماه 1396 کمیساریا و شرکت کتاب‌سرا، کتابچه ”کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران ــ در قالب تصویر“ در حضور تعدادی از اعضای جامعه دیپلماتیک در دفتر نمایندگی کمیساریا در تهران رونمایی کردند.

در مراسم رو نمایی، که در آن صفحاتی این کتابچه در معرض نمایش گذاشته شده بود، جناب آقای سیوانکا داناپالا نماینده کمیسر عالی از مدیر انتشارات کتاب‌سرا، جناب آقای سمیعی، برای همکاری ایشان در ارائه رایگان خدمات طراحی و چاپ این کتابچه صمیمانه قدردانی کردند.

”کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران ــ در قالب تصویر“ همکاری تنگاتنگ کمیساریا و دولت جمهوری اسلامی ایران را در ارائه خدمات به پناهندگان در سراسر ایران برای قرین به چهار دهه به تصویر می‌کشاند. با ارائه عکس‌هایی از تعدادی از عکاسان بااستعداد و مجرب همراه با اطلاعاتی مفید، این کتابچه معرف خلاصه‌ای است از شرایط پناهندگی در ایران و همچنین فعالیت‌های مشترک و خدمات ارائه‌شده به پناهندگان در زمینه‌های بهداشت، آموزش و معیشت.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران قدردانی صمیمانه خود را از جناب آقای سمیعی برای حمایت مداوم و سخاوتمندی انتشارات کتاب‌سرا در تهیه این کتابچه به صورت رایگان ابراز می‌دارد. این کتابچه تأثیر بسزایی در راستای اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر در خصوص وضعیت پناهندگی در ایران، بالاخص در سطح جامعه بین‌الملل، در خصوص تلاش‌های ستودنی دولت ایران در بهبود خدمات ارائه‌شده به پناهندگان با همکاری کمیساریا خواهد داشت.

(روی تصویر کلیک کنید تا بزرگ‌تر شود!)

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/10/1

بدون پروانه کار خدمات تأمین اجتماعی ارائه نمی‌شود!

به گزارش روابط عمومی اشتغال اتباع خارجی، تمام اتباع خارجی کشور افغانستان و عراق دارای کارت آمایش 12 و 11 و متولدین 1336/4/1به بعد می‌توانند برای استفاده ازخدمات درمانی بیمه تأمین اجتماعی استفاده نمایند.

لازم به ذکر است برای استفاده از دفترچه خدمات درمانی و بیمه تأمین اجتماعی از 1396/9/25 لغایت 1396/10/25 اتباع فوق می‌بایست با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود در استان‌ها مراجعه و پروانه کار دریافت نمایند.

اتباع خارجی بدون داشتن پروانه کار قادر به استفاده از دفترچه تأمین اجتماعی نخواهند بود و هیچ گونه خدماتی ازتاریخ 1396/9/25 به افراد بدون پروانه کار ارائه نخواهد گردید.

 

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/10/1

منبع:وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دسترسی در 1396/10/1)

آمایش 12 تمدید شد!

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، قاسم جهان‌بخش، در این خصوص اظهار داشت: به اطلاع اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز می‌رساند نظر به درخواست‌های مکرر اتباع خارجی مبنی بر تمدید اجرای طرح آمایش 12، سامانه طرح تا تاریخ 1396/10/15 تمدید گردید و دفاتر خدمات اتباع خارجی نسبت به نوبت‌دهی و ثبت‌نام تا تاریخ فوق‌الذکر اقدام می‌نمایند .

مشاور استاندار و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بیان داشت: شایان ذکر است تمدید مذکور برای نوبت آخر بوده و فرایند اجرای آمایش 12 در این تاریخ به اتمام می‌رسد .

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم شرکت در طرح آمایش 12 گفت: پس از تاریخ یادشده تمام خدمات فقط به دارندگان کارت آمایش ۱۲ ارائه خواهد شد.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/10/1

منبع:اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز (دسترسی در 1396/10/1)

صدور کارت آمایش منوط به صدور کارت‌های دیگر نیست!

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، اخیراً شایعاتی مبنی بر عدم امکان صدور کارت آمایش قبل از صدور کارت کار منتشر گردیده است؛ لذا بدین وسیله اعلام می‌دارد صدور کارت آمایش و همچنین اقامت موقت به هیچ وجه منوط به صدور کارت‌های دیگر نمی‌باشد.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/10/1

منبع:وزارت کشور (دسترسی در 1396/10/1)

راهنمای اخذ تثبیت هویت (در کنسولگری مشهد)

1. برای تثبیت هویت به چه اسناد و مدارکی نیاز دارم؟

ـ تکمیل فرم درخواست تثبیت هویت در وب‌سایت (بخش نوبت‌دهی)

ـ کپی تذکره تابعیت خود فرد و یا یکی از اقارب اصولی در صورت وجود (پدر، پدربزرگ پدری، برادر، عمو، …)

ـ دو قطعه عکس رنگی با سایز 4*3 و پشت‌زمینه سفید از فرد متقاضی

ـ همراه داشتن تمامی مدارک شناسایی که در تثبیت هویت قابل استناد باشد و به اثبات افغانستانی بودن شما کمک می‌کند: مثل کارت آمایش، پاسپورت و …

2. آیا تذکره‌هایی که با مدارک اقامتی فرد در ایران مغایرت دارند قابل استناد است؟

بله، در صورتی که فرد تذکره دارد و مدارک اقامتی وی در ایران با نام یا سن متفاوتی باشد قابل استناد است و به روند تثبیت هویت وی کمک می‌کند.

3. برای دریافت نوبت به سایت نوبت‌دهی مراجعه می‌کنم، اما همه نوبت‌ها پر شده است! تکلیف چیست؟

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان امکان دادن نوبت به همه افراد در زمان درخواستی نمی‌باشد. همه روزه از ساعت 8 صبح ظرفیت‌ها آزاد شده و هم‌وطنان می‌توانند اقدام به دریافت نوبت نمایند.

4. آیا خدماتی مانند تغییر نام و یا تغییر تاریخ تولد مندرج در تذکره نیز در کنسولگری انجام می‌شود؟

خیر، متأسفانه در حال حاضر امکان ارائه چنین خدماتی در این نمایندگی وجود ندارد.

5. من می‌خواهم خود و همه اعضای خانواده‌ام را تثبیت هویت کنم؛ آیا باید به تعداد اعضای خانواده نوبت بگیرم؟

خیر، شما با مراجعه به سامانه نوبت‌دهی در مرحله اول یک نفر به عنوان درخواست‌دهنده اطلاعات تماس ثبت کرده و در مرحله بعدی با زدن بر روی دکمه افزودن اعضای خانواده اطلاعات هویتی هر فرد را وارد نمایید؛ برای کل خانواده یک برگه نوبت چاپ شده و در مراجعه حضوری کل اعضای خانواده با همان برگ به قونسلگری مراجعه کنید.

6. بخش تثبیت هویت در چه روزها و ساعت‌هایی فعالیت می‌کند؟

این بخش در طول هفته، همه روزه، روزهای شنبه تا چهارشنبه (به جز روزهای تعطیل) از ساعت 8 تا 15:30 در خدمت هم‌وطنان عزیز هستند.

7. آیا شوهر می‌تواند برای همسر خود نیز درخواست تثبیت هویت نماید؟

بله، تمامی اعضای خانواده یک نوبت گرفته و خانم خانواده مدارکی هویتی اقارب پدری خود را همراه داشته باشد.

8. پروسه تثبیت هویت چه مدت به طول می‌انجامد؟

در صورتی که فرم تثبیت هویت آنلاین را به درستی پر کرده باشید و تمام مدارک لازم را به همراه داشته باشید، در همان روز مراجعه پروسه تثبیت هویت شما انجام می‌شود.

9. آیا تثبیت هویت هزینه‌ای دارد؟

هزینه انجام تثبیت هویت برای هر فرد 5 هزار تومان می‌باشد.

10. آیا پس از دریافت نوبت اینترنتی می‌توان از صفحه گوشی موبایل عکس گرفت و با آن مراجعه کرد یا الزاماً باید از نوبت گرفته‌شده پرینت تهیه شود؟

هنگام مراجعه جهت انجام امور تثبیت هویت، ارائه پرینت نوبت اینترنتی الزامی است.

11. آیا با انجام روند تثبیت هویت بدون تذکره می‌توانم پاسپورت ماشین‌خوان دریافت کنم؟

بله، در صورت نداشتن تذکره و یا مغایرت اسمی تذکره با پاسپورت، با مراجعه به قونسلگری و تثبیت هویت می‌توانید اقدام به دریافت پاسپورت ماشین‌خوان کنید.

 12. آیا نیازی به خانه‌پُری فرم و آوردن فرم به قونسلگری هست؟

خیر، فرم تثبیت هویت در زمان دریافت نوبت به صورت آنلاین پر شده و در زمان مراجعه توسط همکاران ما در قونسلگری چاپ می‌شود و نیازی به پر کردن فرم به صورت دستی یا توسط عریضه‌نویس نیست.

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/10/1

منبع:جنرال کنسولگری جمهوری افغانستان در مشهد (دسترسی در 1396/10/1)

آغاز طرح تثبیت هویت (در مشهد)

آن عده از هم‌وطنان گرامی که متقاضی دریافت پاسپورت ماشین‌خوان هستند و به هر دلیلی تاکنون موفق به اخذ تذکره نشده‌اند می‌توانند پس از دریافت نوبت از سامانه نوبت‌دهی کنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد جهت ”تثبیت هویت“ و اخذ پاسپورت الکترونیکی اقدام نمایند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/10/1

منبع:جنرال کنسولگری جمهوری افغانستان در مشهد (دسترسی در 1396/10/1)