وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

اعطای ویزای سه‌ماهه به پناهجویان غیرقانونی

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، از آغاز مذاکرات جدی میان ایران و افغانستان خبر داد و افزود: دو جلسه با رئیس جمهور و چندین جلسه با وزرای کشور افغانستان داشتیم. حتی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز در دیدارهای خود با مسئولین کشور افغانستان این مسئله را مطرح کردند. اخیراً آنها را متقاعد کردیم که بتوانیم افرادی که به صورت قاچاق وارد ایران می‌شوند را رسماً ساماندهی کنیم.

وی افزود: در حقیقت به این توافق رسیده‌ایم که هر چند نفر که می‌خواهند وارد ایران شوند با اطلاع ما باشد تا از این طریق جلوی قاچاق انسان را بگیریم. چرا که بسیاری از آنها در مسیر ورود غیرمجاز به ایران گرفتار گروه‌های قاچاق انسان قرار می‌گیرند و یا پول از آنها گرفته می‌شود و یا بعضا کشته می‌شوند.

وزیر کشور در تشریح جزئیات این توافق گفت: مقرر شده با همکاری دولت افغانستان هر چند نفر که می‌خواهند از مرز رسمی وارد کشور شوند، به آنها گذرنامه‌های سه‌ماهه بدهیم تا کاملاً شناسایی شوند. محل اقامت‌شان را اعلام کنند، بگویند که کجا می‌خواهند کار کنند و چه زمانی به افغانستان بر می‌گردند. با تحقق این ساماندهی ما می‌توانیم مطلع باشیم که این اتباع تا چه زمانی در کشور حضور دارند یا محل اقامت آنها کجاست.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/6/27

منبع:خبرگزاری فارس (دسترسی در 1396/6/27)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد