وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس از تیرماه 1396

به گزارش سرویس فرهنگی اشتغال اتباع خارجی، سیدعلی حسینی، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران، درباره زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع طبق روال سال گذشته است. آیین‌نامه مربوط تنظیم شده و در تیرماه ابلاغ می‌شود.


 وی در گفتگو با ایسنا افزود: ثبت‌نام از اتباع معمولاً سه ماه قبل از شروع مدارس  و پس از امتحانات و در تیرماه آغاز می‌شود. البته آزمایشات و مراحلی برای پایه اولی‌ها انجام می‌شود که کمی زمان‌بر است اما برای مابقی که در یک مقطع مشغول تحصیل هستند و جابجایی میان پایه ندارند ثبت‌نام همانند دیگر دانش‌آموزان در همان مدرسه انجام می‌شود.

دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی چطور ثبت‌نام کنند؟

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران در پاسخ به اینکه آیا آن دسته از دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی که سال گذشته گواهی از وزارت کشور دریافت کردند باید مجددا آن را تمدید کنند؟ گفت: این موارد بستگی به تصمیم وزارت کشور دارد و همه این موارد در آیین‌نامه  وزارت کشور قید خواهد شد.

گواهی موقت از طریق دفاتر کفالت تمدید شود؟

وی افزود: اما  احتمالا آن دسته که سال گذشته گواهی موقت داشتند باید مجدداً از طریق دفاتر کفالت آن را تمدید کنند اما اتباعی که چند سال است در مدارس ایران تحصیل می‌کنند نیازی به این کار ندارند.

حسینی درباره شهریه تحصیل اتباع خارجی نیز گفت: فعلا همانند سال گذشته بنا بر این است که طبق فرمایشات و موکدات رهبری ایران ثبت‌نام از اتباع رایگان باشد.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1396/3/7

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1396/3/7)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد