وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

آغاز ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس ایران

شاهین نوش‌آبادی، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، از ابلاغ شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی از ۲۳ تیر ماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی، با بیان اینکه شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای دو بند «الف» ویژه دانش‌آموزان دارای مدارک اقامتی و هویتی و «ب» ویژه دانش‌آموزان فاقد مدارک اقامتی و هوبتی است، افزود: دانش‌آموزان بند «الف» با مدارکی که دارند به مدارس نزدیک محل سکونت برای ثبت‌نام مراجعه می‌کنند.

نوش‌آبادی ادامه داد: دانش‌آموزان بند «ب» باید سه کار را برای ثبت‌نام انجام دهد که اقدام اول اخذ معرفی‌نامه‌های پزشکی و تحصیلی است؛ این دسته از دانش‌آموزان به دفاتر کفالت مراجعه کرده و فرم‌ها را دریافت می‌کنند و سپس به مراکز پزشکی و درمانگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت مراجعه کرده و تحت ایمن‌سازی، غربالگری و واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: همزمان دانش‌آموزان می‌توانند تعیین پایه تحصیلی را انجام دهند که محصلان مقطع ابتدایی به دبستان‌ها مراجعه کرده و محصلان دوره متوسطه اول و دوم به ادارات آموزش و پرورش مراجعه می‌کنند.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص دانش‌آموزان فاقد مدارک هویتی و اقامتی که سال گذشته این مراحل را طی کردند و در مدارس ثبت‌نام شدند گفت: معرفی‌نامه‌ها یک‌ساله است و دانش‌آموزان باید به دفاتر کفالت مراجعه کرده و معرفی‌نامه جدید دریافت کنند.

وی در خصوص هزینه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی اظهار داشت: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال 96 ـ 95 همچون دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و هزینه‌هایی مانند کتاب و بیمه و هزینه رایج دیگر را پرداخت می‌کنند، ضمن اینکه مانند دانش‌آموزان ایرانی آماده خواهند بود تا بر اساس مصوبه انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه کمک‌های خود را به مدرسه پرداخت کنند.

 

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1395/4/27

منبع:اداره کل اشتغال اتباع خارجی (دسترسی در 1395/4/27)

مهلت ثبت‌نام: تا 31 شهریور 1395

نظرات 1 + ارسال نظر
Niloooofar 27 تیر 1395 ساعت 22:36 http://maloosak.69.mu

با وبلاگتون خیلی حال کردم بقول خودمونیا دمتون گرم
امیدوارم به سایت ماهم سری بزنی کلبه ی خراب ما رو مزین کنین
9865

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد