وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها
وبلاگ خبررسانی

وبلاگ خبررسانی

اطلاعیه‌ها، خبرها و دانستنی‌های مرتبط با افغانستانی‌ها

مجموعه «وطن‌دار» از شبکه افق!

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسلام‌زاده با اشاره به تولید برنامه تلویزیونی «وطن‌دار» در شبکه افق، که به زودی در ۲۶ قسمت قرار است به صورت هفتگی از این شبکه پخش شود، گفت: «وطن‌دار» دارای چند بخش مختلف است که در بخش نخست شاهد حضور کارشناسان مختلف در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهیم بود که برخی از آنها از میان شخصیت‌های شناخته‌شده افغانستانی، علما و مسئولان در سطوح مختلف هستند.

وی ادامه داد: این شخصیت‌ها قرار است در برنامه بیشتر در مورد مسائل مربوط به مهاجران افغانستانی در ایران، چرایی انتخاب کشورمان توسط آنها و نیز نگاه دو ملت به یکدیگر بحث و گفت‌وگو کنند. این مستندساز با اشاره به طرح مباحث مربوط به آموزش، خدمات درمانی و تبعات حضور مهاجران در ایران در برنامه «وطن‌دار» یادآور شد: همچنین به مبحث تخصص‌گرا شدن مهاجران افغانستانی در ایران و موضوعات فرهنگی و اقتصادی مربوط به آنها نیز اشاره می‌شود..

این تهیه‌کننده تلویزیونی با بیان اینکه در هر قسمت از برنامه یکی از قهرمانانی که در راستای تعامل و نزدیکی میان دو ملت ایران و افغانستان تلاش کرده‌اند تجلیل می‌شوند، گفت: مستندی کوتاه در مورد زندگی هر یک از آنها تولید شده که در همان بخش به نمایش درمی‌آید. همچنین میان‌برنامه‌هایی با موضوعات متنوع شامل گزارش‌هایی از مناطق مختلف ایران و افغانستان و گفت‌وگو با مسئولان بلندپایه افغانستانی نیز برای پخش در «وطن‌دار» گلچین شده‌اند.
وی، با تأکید بر اینکه شناساندن بهتر و شفاف مردمان و فرهنگ افغانستان به ملت ایران هدف اصلی ساخت «وطن‌دار» است، عنوان کرد: مجموعه مستندهایی با موضوعات مختلف در پنج شهر افغانستان و چهار شهر ایران در مورد مهاجران افغانستانی ساخته شده است، که در میان‌برنامه به نمایش درمی‌آیند و، علاوه‌بر این، بخشی ویژه به نام «افغانستان‌گردی» نیز در برنامه گنجانده شده است. تهیه‌کننده و کارگردان «وطن‌دار» در پایان گفت: این برنامه کاری مشترک با وحید کاظمی است و قصد اصلی از ساخت آن نیز ارائه تصویری متفاوت از مهاجران افغانستانی و نیز معرفی صحیح و بی‌واسطه فرهنگ افغانستانی‌ها به مخاطب ایرانی است.

اطلاع‌رسانی در وبلاگ: 1395/3/13

منبع:خبرگزاری مهر (دسترسی در 1395/3/13)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد